Till fjälls!

Imorgon är det avresedags för vår lilla minibuss som ska ta familjen Pettersson/Eriksson/Alm till Norge för en veckas tid. Vi börjar med att resa runt lite ett par dagar för att se storslagen natur och fortsätter med att vandra och tälta ett par dagar i ännu vackrare Jotunheimen. Kommer bli så otroligt roligt!! Vi hörs nästa söndag, PUSS!

Och tack tant Linda som tar hand om småttingarna medans jag är borta, hoppas de inte ska bli alltför busiga ;D

Katten

23 juli

Oj vad tiden rinner iväg! =) man hinner mycket och ingenting under sin ledighet. Karolina kom hit söndag kväll och åkte hem tillbaka till Lidköping i tisdagskväll. En kort visit men mycket trevliga dagar. Vi shoppade, åt mycket god mat, gick på bio, gick i stadsparken, fikade och hann vara lite kultiverade! Hoppas hon kommer tillbaka snart igen :D

Fika på Rosali Delis, Harry Potter-dags!

I dag har jag, Pappa och Yvonne inhandlat massa mat och förberett inför resan till Norge. Vi beger oss på måndag morgon och drar till Jotunheimen i en vecka! Först ska vi åka runt och bo på vandrarhem eller hytter men efter halva veckan är det tält och vandring som gäller. Ska bli så otroligt kul! Längtar så. Det är jag, linn, pappa, yvonne och hennes söner oskar och emil och frugan emma som ska med. Så sju personer blir vi i en mysig minibuss. Hoppas på solsken!

Nu bär det av mot torpet och en myskväll framför brasan eftersom vädret är som det är återigen =) Och imorgon kommer farfar.

Jobb

Dags igen att packa väskan och dra iväg ut till Hovsta. Ska jobba kväll, natt, dag så ser inte rudbecksgatan igen förrän imorgon vid fem tiden hehe.  Sen blir det 12 timmars pass på söndag! Mycket jobb men det brukar ju vara lugnt..

Sen när jag slutar på söndag så kommer Karolina och hälsar på mig! Hämtar upp henne vid bussen vid tjugo över elva :D Ska bli så kul att hon kommer hit, nu har vi ju inte setts på hur länge som helst!

Tjippens!

Ledighet

Sitter, efter en härlig dag på landet, ute på balkongen i snart ett väldigt mörker! hehe Tog med mig datorn och satte mig här för att se solnedgången och glömde bort tiden lite. Nu börjar det dock bli lite kyligt, men kan inte riktigt gå in än för mitt ben har somnat så pass att det nu känns som en sån där otrolig kramp om jag rör mig :D så blir sittandes här ett tag till. Men det gör ju inget, det är ju sommar! Och katterna älskar att sitta här ute med mig.

Så här såg det ut vid nio tiden i vårt kära kvarter

Min fina blomsterbalkong!
Sallad, smultron och gräslök på andra plan och
vindruvsrankor och petunior på första plan.

Sunday of mys

När jag skulle ta mig till tåget för att åka till Kumla såg alla Örebros gator ut så här, var översvämning överallt! Gissa om jag var blöt när jag kom fram fast jag hade regnkläder. Man kunde ha utövat forsränning på Rudbecksgatan.

Men i Kumla, där lös nästan solen. Tur att jag åkte dit ;) Min kusin Mikael var på besök så blev god mat, promenad runt Kumlasjön och så spelade vi lite minigolf. Jag ägde verkligen. Vann med 45 slag!

Saturday of fun

Linda och Sandra, Janne och Jocke, Linda och Norrlänning, Jag och Per, Mange och Linda på Harrys.

I lördags blev det häng dag med Linda. Tyvärr så regnade det precis hela dagen så jag fick med mig henne till ÖB för att fynda lite campinggrejor inför fjällresan. En mycket otålig Linda fyndade hon också, lite tvål här, lite tandkräm där. Jag hittade ett uppblåsbart liggunderlag, en praktisk lampa, myggnät (!) och lite våtservetter. Mycket användbart. Ser så mycket fram emot resan!

Till eftermiddagen blev det tacos och Smala Sussie hihi. Sega som vi var pallrade vi oss senare iväg till Janne för en kväll ute på stan. Blev en riktigt lyckad kväll, även om vi tvingades gå till Harrys där medelåldern kanske ligger på 35 år. Men vi hade ju varandra :D

Tarsta fornborg

Snart är det blueberry-season!

Gamenight

Som sagt var jag ute i torpet och hälsade på förra veckan. Tyvärr regnade det mest hela tiden. Men eftersom alla gör sin egen lycka så bestämde jag mig på ICA för att styra upp en gamenight för de övriga familjemedlemmarna. Under tre timmar hann vi med fem olika deltävlingar, vi började med tipspromenad med nutidsorientering med tema Kristin Pettersson. Vi fortsatte med "gissa lukten", frågesport, gissa antalet och musikquizz. Blev en mycket lyckad kväll :D roligt att se hur de tävlande verkligen kämpade och la ner engagemang i allt hihi. Prispallen gav tredje plats en snygg regnponcho, andra plats ett uppblåsbart hjärta och vinnaren ett snyggt prinsess-set! (tydligen har alla prinsessor väldigt fula glasögon)

Jaha

Har glömt bort att skriva på den sista tiden men är så mycket annat som ska hinnas med nu för tiden. Känns som alla ändå bara ligger ute i solen och gassar eller kurar ihop sig i soffan under regniga dagar, det är ju ändå sommarlov :D

Regn, regn och åter regn. Först var det outhärdig varmt i två veckor, nu har det regnat och åskat i en vecka. Men ska inte klaga, tycker det är ganska så mysigt. Och så jobbar jag nu onsdag till fredag så är skönt att få hålla sig inomhus ha det ganska så gött.

Annars vet jag inte riktigt vad jag gjort den senaste tiden.. lördag var det fest, söndag åkte jag till Hällefors, måndag åkte jag ut till torpet och myste, tisdag var vi till Tarsta och sen träffades jag, linda, darya och alex till kvällen och såg en dålig film, som vanligt hihi. Thats that.

Hetta

Från torsdagens bravavder: Lunch i Stadsträdgården, Bad i Hjälmarbaden, grillning i Stadsparken!

De senaste dagarna har varit galet varma! Jobbade nästan non-stop fredag till söndag, men hann iaf att träffa Darya på lördags kvällen, men även Jassi och Linda en snabbis. Darya och Jag köpte med lite mat, tog oss en filt och satte oss i Stadsparken där vi spenderade hela kvällen med att snacka skit om allt och alla. Ja, precis haha. Mycket trevligt var det, åt alldeles för många marsmallows, tack o lov.

Grillning med Darya och blobben, rast i Hovsta en mycket varm söndag.

Under måndagen åkte jag till Kumla, efter en snabb fika med flumsan på stan. Åt en goooood morotskaka.. älskar verkligen morotskaka nu, tyckte inte ens om det förrut.. :D I Kumla hängde jag hos mamma och Ingemar på deras underbara bakgård som just nu svämmar över av rosaröda rosor. Underbart. Fick iväg mamma på ett kvällsdop i säbylundsjön, vilket var välbehövligt!! Det är ju så varmt. Vaknade 07.30 i morse av att solen stekte på mig genom sovrumsfönstret, trodde jag sovit till klockan tolv, men tydligen inte. Lallade runt lite i Kumla under förmiddagen och hjälpte mamma med lite förberedelser innan jag begav mig till Örebro igen. Efter det har jag absolut inte gjort något vettigt utav min dag. Lite tid ute på balkongen tills solen dök upp sen har jag och Lisa hamnat i tv-soffan under resten av kvällen. Är för varmt för att gå och lägga sig haha. Men snart så.

Flum på Rosalis deli, I Kumla råder det ros-hysteri, kvällsdopp, bakgården.