Tjejmiddag

Igår var en fartfylld dag! Steg upp, gick till skolan, åkte ut i skogen, samlade småkryp, tillbaka till labbet, satt där till halv fem, till affären, hem, vila 10 min, duscha, börja laga mat, städa, dammsuga, laga mer mat, therese kom och hjälpte mig med salladen, laga mer mat, sen kom emelie och amanda och sen lagades det mer mat! haha sen åts det också en hel del så klart!

Hade varit till affären dagen innan och inte riktigt planerat vad jag skulle göra för nåt och hade ont i huvudet så orkade inte riktigt fokusera så det slutade med att middagen blev en buffé av mat haha med majskolvar till förrätt och fyra småpajer till efterrätt med olika smak. Kvällen blev mycket lyckad och tror alla gick upp valfritt antal kilon. Halv två var vi klara :D Idag har jag hela kylskåpet fyllt av rester hehe behöver inte laga mat igen på flera dagar, vilket är skönt nu när jag måste plugga en massa. Här kommer lite bilder från min kulinariska kväll, lite suddiga men så blev det ;)



Buffébord ala mexikanskt, arabiskt och kanske lite italienskt. Emelie.




Fyra små pajer: Blåbär/hallon, Äpple/Kanel,
Hallon/Nektarin/Kokos, Hallon/Kokos/Blåbär
. Amanda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback