Skolarbete

 

Karolina och klassen, labbverksamhet

Ut i skogen, fika, sitta på labbet och pilla på de små djuren vi fångat i våra fällor, artbestämma och bli snurriga i huvudet av spritångor. Så ser våra skoldagar ut just nu. Är faktiskt jättekul! Igår självutnämnde jag mig till dubbelfoting-expert haha jag orkade inte nyckla spindlar eller skalbaggar till en början (mycket krångligare) så hamstrade dubbelfotingarna, eller tusenfotingarna som man vanligare kallar dem. De tillhör samma släkte men sen kunde jag komma så långt att jag kunde artbestämma dem på små karaktärer. Mycket roligt hihih. Vi börjar få ihop en smärre samling nu. Imorgon bär det ut igen!


Kommentarer
Postat av: Darya

Åh, härligt att du har så kul med din utbildning!! :)

Postat av: Linda

ja, du kunde nog inte ha hittat en mer passade utbildning:) det där är ju du ut i fingertopparna!

2009-09-24 @ 18:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback