Sjukstuge-uppdate

Jaha, jo men idag känner jag mig faktiskt mycket bättre. Har faktiskt vågat tagit fram dammsugaren och kört ett varv. Utan att svimma av! Woho! men svettig blev jag.. men var faktiskt tvungen. Trodde för några sekunder igår kväll att jag hade en kackelacka här inne.. OMG, tänker man då, är det så skitit? hehe men det var bara en dammtuss som tur var.

Vänta, dags för att ta en tablett.

Har glömt att berätta att min kära tillvaro inte endast begränsas av diverse sjukdomar och besvär utan jag lever nu mer som Skalman men någon slags medicin/mat-klocka. Eller är ett schema snarare, gjorde det efter måndagen då jag inte kunde hålla reda på någonting eftersom minnet sviker mig haha. Så, penicillinet måste tas på fastande mage. Ja, men jag är sjuk, jag känner ingen hungerkänsla.. Så, jag har löst det på detta viset. En tablett tas när jag går upp. Måste därefter vänta en timme med frukost. Efter frukost måste jag vänta två timmar minst innan det är dags för tablett nummer 2. Därefter måste det minst gå en timme innan jag får äta lunch o.s.v. Det går faktiskt riktigt bra på förmiddagen men efter tablett nummer 2 så slår det mig varje dag att jag inte behöver ta alla så snabbt inpå varandra. Så det slutar i alla fall med att jag får äta sista målet mat typ runt midnatt. Jag är mycket för planer jag men inte så bra på att följa dem hehe. Provade att ta en tablett innan jag gick och la mig i måndags men det gav obekvämt magont. Dumt.

Aja, det här kanske blev det tråkigaste inlägget nånsin men vad gör det, jag är sjuk. Nu ska jag klä på mig och ta mig ut hehe vad ska jag hitta på för evil?! (jag är lite orolig för min evilplan för har inte hostat nåt idag, men jag kanske kan låtsas? Jag är trots allt ganska bra på att ljuga om jag får säga det själv)


Kommentarer
Postat av: Alex

Det heter kackerlacka


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback