Plugg plugg plugg

Nu är det bara en massa plugg som gäller! Har floristiktenta på fredag som jag hoppas att jag klarar :) Vi ska nyckla fram arter, kunna växtfamiljer och karaktärsdrag. Vi har även ett antal träd, buskar och risväxter som vi ska kunna utantill. Och allt ska vi kunna på latin också. Wohopptido! haha Tror jag fått in alla utseenden och karaktärsdrag i huvudet idag, så imorgon är det de vetenskapliga namnen som ska präntas in. Och förhoppningsvis sitta.

Och när helgen är över är det faunistik istället. Då är det tenta på småkryp och insekter, vilket jag tycker är mycket roligare :D Vem kunde tro att det var skojigt att sitta och peta på små beniga, slemiga varelser under luppen och bli överlycklig när man verkligen kan artbestämma en minimal liten grej. Hihi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback