Depressionens högsäte


Vågade mig ut idag på ett första äventyr tillsammans med Emelie, som tillfrisknad från influensan. Hehe. Emelie ringde och frågade om jag ville med på äventyr. Javisst sa jag då, vart? Till metropolen Tibro. Jag fick ont i magen så fort vi kom dit haha var verkligen staden som gud glömde. Någongång på kanske 60 talet. Absolut ögonblicklig depression sköljer över en så fort man passerar stadsgränsen. Vi besökte ett lågprisvaruhus som jag aldrig kommer se insidan av igen. Höjdpunkten var kebabtallriken på Sibylla haha. Men vi tänkte att vi inte skulle döma ut stället allt för fort så vi tog oss en tripp in till centrum bara för att kolla läget. Vad vi fann var två stackars katter i ett skyltfönster.. och Bobbys damklädesaffär!! haha Vi tog oss snabbt därifrån och tillbaka till Skövde där vi tog oss en skön höstpromenad uppe på fina Billingen i solskenet! :D



Hade hoppats på mer under min första friska dag, men icke. Håll undan!

Imorgon väntar höstens första exkursion med skolan, vi ska till Blängs mosse och kika lite! Skogen, underbart! =)

Kommentarer
Postat av: Darya

Hoppas du har det bra i skogen! :)

Postat av: maria

Jag bara måste få berätta att jag överlevt Tibro i 5 års tid... dock är det inte mycket att skryta med. Råkade hamna på din blogg efter en koll på Daryas mage, och får till min förskräckelse se bilder från "byn" (man säger så i Tibro) där jag bor!! Kul med katterna i fönstret, jag rekomenderar starkt att INTE gå in i affären, man stinker kattpiss efteråt. Ha de´ Maria (storasyster Lekman)

2009-09-09 @ 10:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback