The Vampire diaries

Alltså det här är helt sjukt. Helt sanslöst. Och jag vet att jag nog ensam om att tycka så, i alla fall just här haha. Satt och sökte på tradera och på olika sidor efter böcker som jag skulle vilja ha. Kom på att det finns några ungdomsböcker som jag är sugen på att ha, speciellt för mina framtida barns skull, som försvann i och med att vårat förråd blev länsat för några år sedan. Kom inte ens ihåg vad böckerna hette, så googlade på namnen på karaktärerna. Och vips kom där upp boktitel och författare. Glad blev jag förstås. Men så fortsatte jag letandet och till min upptäckt så visar det sig att någon gjort en tv-serie av min älskade ungdomsbokserie, Vampyrens kärlek, från mellanstadiet!! Helt sjukt, och från i år också. Det slog mig att jag sett titeln, The Vampire Diaries, på tv-seriesidan som den serienörd jag är, men inte reflekterat över att namnet lät bekant. Även om det nu inte är identiskt på svenska. Tänkte att det var ännu en produktion som kör på fantasy och vampyr vågen efter Twilight, och det är det väl i och för sig med. Men den baseras ju ändå på en bokserie som kom 14 år tidigare (och nu blir man så där gammal igen haha även om jag inte läste den 1991, men väl kanske 1996 eller nåt) och som tydligen var så omåttligt populär att de tvingade författaren att skriva uppföljare. Ni som läst Harry Potter eller liknande och blivit helt omvälvda av böckerna kan ju kanske sätta sig in hur det känns, fast lägg på en väntan på 10 år tills de skulle bli film. Fast nu visste jag ju inte om det, men fatta magiskt!

Så nu bultar mitt hjärta lite extra, blir nästan nervös. För jag älskade verkligen de här böckerna. Och jag känner att serien aldrig kommer att leva upp till mina förväntningar. Eller? Måste i alla fall kolla på pilotavsnittet, är alldeles för nyfiken för att låta bli!


Något annat roligt med den här serien är att

Damon spelas av Ian Somerhalder,

också känd som Boone i Lost!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback