Nothing to report

Tyvärr har jag inte så mycket att rapportera denna fina tisdagskväll..natt. Klockan verkar alltid ticka lite snabbare hemma hos mig än hos andra haha eller så kanske det bara är pga att jag stiger ur sängen vid ungefär samma tid som andra äter lunch hemma. Yeye so what, jag är student i åtminstone 1 ½ vecka till. Sen kommer även jag få pallra mig ur sängen tidiga mornar.

Kvällen spenderades på kvällskursen i bakteriell patogenes, som vanligt varje tisdag. Hade en gästföreläsare denna gång från infektionkliniken på Kärnsjukhuset här i Skövde. Jag och Karolina var väl måttligt roade med alla konstiga termer som kanske sjuksköterskorna har koll på men som för oss andra känns ganska tröglyssnade. Vi hade helt enkelt lite egna visk-konversationer och försökte underhålla oss själva för att inte somna (det var nämligen obligatoriskt). Karolina planerade sitt växthus och trädgårdsland ute i Mellby och jag kluddrade i min kalender och försökte komma på vad jag ska packa och fixa med hehe väl utnyttjad tid alltså. Vänliga som de är, får vi iaf mackor och fika under kursträffarna. Mycket uppskattat. :D


Nej alla kakor är inte mina, jag delade med mig

Sen kan man väl fråga sig hur uppläggen på de olika kursena på skolan egentligen ser ut. På ekologiprogramet har vi knappt någon lärarledd tid pga av budgeten, och vi har hur mycket självstudier som helst i form av projekt, dataövningar och tentor. Medan den här kursen som ligger under mikrobiologi endast kräver närvaro på 6/8 tillfällen, lämna in 5 uppgifter som man typ kan skriva av kompendiet och en labb som inte kräver någon rapport och där man gladeligen bjuder på 7 sorters kakor och bröd till varje tillfälle... mycket strange... men klagar inte, vi upptäckte ju detta i tid!

Ok, jag kanske hade lite att rapportera i alla fall.. men jag är ganska duktig på att skriva om ingenting hehe

Kommentarer
Postat av: Darya

mmmmkakor


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback