Just push play

När man har lite tråkiga dagar att fylla ut med onödigt hängande som jag och emelie haft de senaste dagarna så är svtplay underbart att ta till. Häromdagen tittade vi igenom alla avsnitten utav Tonårsliv. Mycket gripande serie som bjuder på det mesta. Eller var väl kanske mer jag som störde Emelie i sitt pluggande med mitt tittande och ett visst skrattande vilket ledde till att ingen av oss pluggade den dagen. =)

Idag bjöd svtplay på första avsnittet av Krig och Fred. Ett kostymdrama, som jag älskar hihi alltid lite segt tempo men det hör till tycker jag. När man ändå var i den stämningen så fortsatte vi att hålla oss till genren till kvällen då jag fick flickorna att titta på Förnuft och Känsla. Om ni har sett filmen så säger jag bara Alan Rickman och ni förstår. Om ni inte har sett den, se den! Ingen kan förträngd kärlek som Jane Austen.



Kate Winslet och Emma Thompson
 i Förnuft och Känsla (1995)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback