Och det här var min helg..

Helgen var minsann riktigt trevlig! Åkte hem till Kumla i torsdags, direkt iväg till Stadium Outlet där snälla mamma köpte tre par skor till mig (hihi) sen blev det god mat och så fick jag hälsa på de nya husdjuren.


Some cheese?

Tidigt fredagmorgon gav vi oss av till Arlanda för att ta flyget till Stavanger  och hälsa på min kära bror och hans flickvän Ingjerd. En resa som med bil tar ca 14 timmar klarade vi av på bara ett par :D så skönt! Även om jag älskar en good oldfashion road-trip. Kom fram strax efter lunch och åkte direkt till "nya" lägenheten som var otroligt fin! Därefter blev det lite shopping och glass i värmen. Kvällen spenderades med mat och en massa mys.



Arlanda, Stavanger, sys, shopping, familjen.

På lördagen tog vi bilen och åkte längs kusten med näsan pekandes mot söder. Vädret var så otroligt fint så Linn och jag packade våra bikinis. Vi stannade på flera olika ställen men hamnade framför allt på Stavangers surfers-beach. Stället kryllade av surfande svarta våtdräktsbeklädda sälar som trotsade de stora vågorna. Mycket underhållande att titta på hihi Linn och jag ångrade oss ganska snabbt när vi insåg att man inte ens kunde stå med fötterna i vattnet mer än en minut haha så bikinin fick ligga kvar i väskan. Däremot grillade vi och njöt av solen i lä av de stora sanddynerna. En underbar dag! Till kvällen gjorde vi egen pizza och åt godis i stora lass.


Surfers, en hel bunt med "sälar" hihi, picknick, Jag, fotavtryck i sanden, Bror min, Fyr, korskyrka, systrar och Ingjerd.

Efter lunch på söndagen var vi tyvärr tvungna att packa väskorna igen och bege oss hemåt. Efter en kort flygresa och en afternoon-nap i bilen så var vi hemma igen på ett ögonblick. Linn och jag lastade av väskorna hemma hos henne, köpte mat och placerade oss på en filt i stadsparken där Yeah! festivalen stod för underhållning. Även söta Linda, m.fl. gjorde oss äran att dela våran filt. En skön avslutning på helgen.


Yeah! Sys och Ulf, Flum och Jag, Helene och Johanna.

Nu väntar dagar av plugg fram till fredagen då jag skriver sista tentan för terminen! Sen blir det sommarlov hihi

Kommentarer
Postat av: yvonne

Vilka härliga bilder, förstår att ni hade en toppen helg.Vi kommer och hämtar dig på söndag,ska bli jättemysigt.kram Yvonne.

2009-06-03 @ 09:10:19
Postat av: Darya

Mysigt! :)

Postat av: kristin

Ska bli jättemysigt att komma hem också! :D ses på söndag yvonne! Kram

2009-06-03 @ 11:43:15
URL: http://kristinpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback