Just nu

Just nu är jag helt slut! Gick upp tiiidigt imorse, makade mig iväg till tåget för att åka hem till Skövde från Kumla eftersom det inte gick några tåg igår kväll som var värda att ta. Mamma hade packat en frukostpåse till mig, vilket inte var helt fel på resan.



Direkt till skolan där vi hade dataövning i STELLA II, där vi gjorde datasimuleringar över populationsdynamik. Åkersorkar hit och åkersorkar dit. Kom förresten på, då jag tyckte att programmet såg bekant ut, att vi använde oss utav samma program när jag läste i Karlstad hehe det var lite roligt, fast jag inte minns nåt utav vad man skulle göra med alla flödesscheman och formler. Men det gick iallafall vägen.

Sen snabbt hem, äta och duscha och sen iväg till hotell
Scandic Billingen för ett litet personligt studiebesök. Vi försöker komma någon vart med vårat avfallshanteringsprojekt så tog kontakt med den enda hotellverksamheten i Skövde som är Svanenmärkt. Scandic har satsat mycket på att göra hela sin verksamhet miljömedveten och gynna en hållbar utveckling, vilket är utmärkt. Så fick komma dit för att gå igenom deras papper och pärmar över allt deras miljöarbete..puh hehe är ganska mycket att göra för att få en svanenmärkning. Sedan fick jag en liten rundtur i deras hotellrum, konferens och köksverksamhet. En massa sopor fick jag även glutta på. De hade ingen kompost eller matavfallsortering vilket var en liten besvikelse eftersom det är det vi undersöker för Flämslätts del. Kanske inte låter så spännande men det var iaf en fin byggnad att få titta in!


Så, nu tänker jag ta det lungt en stund :D tills jag måste sätta mig med seminarie frågorna inför imorgon då vi ska diskutera Luft och antagligen en massa föroreningar.

Kommentarer
Postat av: Linda

du har fullt upp du.:P jag har oxå undrat varför de inte komposterar på hotell, eller de gjorde det inte på hotell norra vättern när jag jobbade Blir lite irriterad på sånt, det är ju så lätt. Eller att man bara sparar maten och ger bort det till behövande. Vi får ta och göra nåt åt det där Kristin! Du för miljöns skull, och jag för hungriga magars skull:P

2009-02-24 @ 16:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback