Julkalender

För ett tag sedan fick jag en snilleblixt när jag och Therese satt och spånade julpyssel. Mindes att när vi var små, jag och mina syskon, så gjorde vi egna kalendrar. Mamma eller pappa köpte godis till oss och slog in i små paket av aluminiumfolie och så var lyckan total på mornarna hela december fram till jul. Minns att jag hade en kalender målad i krita med mörkblå bakgrund, med små bomullstofsar som snöflingor och en snögubbe som motiv på min. Hihi. Så denna julen har jag och Therese gjort våran egna tolkning av mitt barndomsminne. Så här blev resultatet:

 

Den här kreationen har Thereses gjort till mig,

med tillhörande överraskningar! Så spännande :)

 

 

Och denna har jag gjort till Therese.

Att nämna kan vara att vi gjorde dessa runt kl 1 på

natten en gång förra veckan haha

bästa pysseltiden på dygnet!

 


Och ni kan vara lugna, sprick inte av förväntning! Jag kommer att lägga upp bilder på mina fina gåvor. Hela december fram till jul :D


Kommentarer
Postat av: Linda

vad fina:)

2009-12-02 @ 07:19:34
Postat av: Darya

jättefina, vilken mysig idé!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback