Komplimang eller?

Åkte färdtjänst idag på jobbet. Och i bussen som vi skulle åka med satt redan två tanter och en gubbe på ca 80 år fyllda. En tant satt fram och den andra tanten och gubben satt i baksätet med en plats emellan dem.
Då vi lastar på vårat pickochpack säger chaffören till mig:
- Jaa, du kan ju hoppa in och sätta dig där det finns plats mellan tjejen och killen.
- Javisst, säger jag glatt.
- Ja, för du är ju den som är ung och smidig!... eller i alla fall smidig, säger chaffören ännu gladare.
- Ja, jo, svarar jag tveksamt.
Jag pressar in mig i baksätet mellan den stora tanten och den ännu större gubben och känner hur klaustrofobin tränger på när jag inte ens får ner axlarna mot sätet. Sedan börjar jag fundera vad som egentligen menades med den där kommentaren. Menade han att jag såg smidig ut? Usch nej tack, inte från honom. Menade han att jag såg gammal ut? De resterande personerna i bilen var kanske 80 år och jag hade ju flätat mitt hår så såg nog yngre ut om nåt. Var han ironisk? Ja, inte var det mitt fett som kvävde ut luften där bak i baksätet i alla fall.
Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Linda

hahaha, där tog du dig allt en riktig funderare:P

2008-08-13 @ 15:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback