Dag ett

Idag är dagen som är den första dagen av resten av mitt nya liv, så att säga. Har tänkt ta tag i saken och förändra det jag inte tycker om hos mig själv eller mitt liv. Först och främst mina matvanor. Så ska börja med att ta mig an bantningskuren ala darya! Efter tips från coachen så gäller bara kalorisnåla måltider utan kolhydrater som potatis, ris, pasta, bröd m.m. och så klart inget socker eller fett heller. Ja det finns en hel lista att hålla sig till =) som coach Darya så snällt ska skicka över så snart hon är redo! Har ingått ett avtal med Linn som oxå ska starta Darya-dieten att vi ska ta itu med detta nu inför beach 2008 och inför pappas och yvonnes bröllop som är 7 juni. Så vi har exakt 8 veckor på oss att tighten-up!

Detta ska bli intressant, men också enormt nödvändigt. Får verkligen inte på mig några byxor som jag äger så det börjar bli kris. Sen vill jag verkligen må bra med mig själv.
Så tanken är att jag även ska bli av med mitt mat-, cola- och sockerberoende på kuppen. Det är oerhört egentligen vilket fuzz man gör över en tillfällig smak i munnen som inte varar mer än ca 5-10 sek per tugga.

Sen är det mer än bara maten som jag tänkte förändra.. tänkte ta tag i min hälsa i allmänhet, för det finns ju så mycket enkla grejer som man bara kan förändra för att må mycket bättre! Men en sak i taget. Först starten av Darya-dieten och så ska jag börja läsa själv-hjälpsboken som jag fick av mamma igen hehe i den kan man lära sig mycket om sin kropp! Så ni lär höra om jag upptäcker något mycket användbart och lärorikt inom en snar framtid.

Kommentarer
Postat av: Linda

lycka till med ditt nya liv:)

2008-04-16 @ 18:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback