Kiropraktorn

                                                                       image23

Var på mitt första besök hos kiropraktorn idag. Mycket rolig man haha värsta lustigkurren. Fast han var jättetrevlig och efter undersökningen var han helt lyrisk över mitt problem haha. Lärde mig mycket om mina problem. Att nacken och käkens onda sitter ihop visste jag redan från mötet med bettfysologen ( ja, jag vet min kropp är trasig haha) Men tydligen är jag överrölig och därför hamnar mina kotor fel, två stycken har fastnat på nåt sätt och de andra kotorna måste jobba mer och blir därför ännu mer överrörliga. Ja jag fattade inte så mycket men men. Var något om att det onda i nacken slog över så att jag fick ont i ansiktet med; alltså käken. Nerverna sitter ihop, typ som att man får ont i armen när man får hjärtinfarkt.
Men min vänstra käksida är sen också, så höger tar mer stryk. Sen är mina pupiller långsamma med att dra ihop sig för ljus så det gör migränen värre. Hahah han kunde mycket den här mannen.
Först sa han att vi inte skulle börja behandla förren om några veckor eftersom de skulle flytta men så kunde han inte hålla sig sa han, han var tvungen att fixa lite haha. Så han vred mina kotor och tryckte på ryggen och hade sig. Fy fa vad det knakade!! Roligt var det när han skulle undersöka mina nerver, stämgafflar och nån mystisk grej som han rullade på mig. =)

Hoppfullt är iaf att han var så glad själv, "inspirerande" uttryckte han det, att han kommer kunna hjälpa mig så bra. typ 70% av migränen kanske han kan ta bort. Om man kan återproducera smärtan, alltså trycka på punkter, och framkalla huvudvärken så kan man också få bort den!
Jag hoppas verkligen! Min treokonsumtion är verkligen ett bekymmer. Han kallade det "som knark" haha.

Lycka över hans glädje över att kunna hjälpa. =) Nu måste jag köpa solglasögon, såna måste jag tydligen ha.

Kommentarer
Postat av: Linda

hehe vad skönt för dig! gör inte sånt där ont? =)

2007-05-07 @ 08:08:07
Postat av: kristin

nej inte direkt, går fort =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback